جستجو
  1. خانه
  2. »
  3. خدمات
  4. »
  5. کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو عامل مهمی در این زمینه است که اعتماد به نفس را به افراد بازمی گرداند. باید قبل از عمل کاشت مو با پزشک خود درباره انتظاراتی که دارید صحبت کنید. کاشت موی طبیعی روشی است که در آن از موهای موجود بر روی سر برداشت می‏ کنند و به نواحی بی مو انتقال می ‏دهند. یکی از دغدغه های این روزها برای همه ما زیبایی است. موها تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارند. اما نگهداری و مراقبت از موها سخت تر از آن چه که فکر می کنیم می باشد. زیرا سبک زندگی نسبت به زمان گذشته تغییر کرده است.

عوامل موثر بر سلامت و زیبایی مو

عوامل زیادی زیبایی و سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهد. تغذیه ناسالم، تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، فشار کاری، استراحت کم و … از دلایلی هستند که کیفیت رشد موها را کاهش می دهند. بر همین اساس امروزه ریزش مو بسیار افزایش یافته است.

تعداد طبیعی ریزش مو در روز

در حالت طبیعی ریزش 100 تار مو در طول روز عادی می باشد. زمانی باید نگران شوید که این مقدار ریزش بیشتر و به مرور زمان حجم موهای سر کمتر شود.

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو باید توسط متخصص انجام گردد. طبق آزمایشات مختلف و بررسی شرایط فرد پزشک کمبودهای بدن فرد را تامین می کند تا رشد موها به حالت سابق خود بازگردد. درمان ریزش مو طولانی مدت خواهد بود و باید با صبر و حوصله دستورات پزشک را رعایت کنید. زمانی که ریزش مو شروع می شود می توانید آن را متوقف کنید اما با گذشت چند سال هنگامی که فولیکول موها از بین رفته باشد دیگر امید چندانی به این روش درمانی نخواهد بود.

زمان مناسب کاشت مو

پیوند مو در اشخاصی قابل انجام است که در پشـت سر دارای موهای با کیفیت و تراکم کافی هستند و از طرف دیگر طاسی آن‏ها به صورتی باشد که به عمل کاشت مو پاسخ خوبی بدهد.اگر کم پشتی موهای سر شما به حدی رسیده است کـه در زیـر نـور معمولی، سفیدی پوست سر از لابه‏ لای موها به میزان زیادی دیده می‏ شود، شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید.

سن مناسب برای کاشت موی طبیعی

اکثـراً این عمل را زمانی انجام می ‏دهند که به اندازه کافی از موها ریخته شده ولـی هنوز کاملاً طاس نشده ‏اند. در کل بهتر است فرد زمانی این کـار را انجام دهد که نسبتاً جوان (45 – 25 سال) و از نظر اجتماعی فعال است و می‏ خواهد در کار و زندگی پیشرفت کند.البتـه کاشت مـو حتی در دهه ‏های 6 و 7 زندگی نیز به شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهد داشت.

فاکتورهای مهم برای انجام کاشت مو

سن یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار است و عامل مهمی در به عقب انداختن زمان کاشت موی طبیعی است.

سابـقه‌ی خانـوادگی طاسـی در شخص

وضعیت فعلی طاسی فرد و خصوصیات پوست و مو در منطقه‌ی پشت سر

توجه به روان‌شناسی بیمار و وضعیت بلوغ فکری و روانی وی

انتظارات و توقعات بیمار از کاشت مو، در صورتی که تصور فرد از نتیجه کاشت مو فانتزی و واهی بوده و تناسبی با وضعیت طاسی و بانک موی خود نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید اقدام به پیوند مو در فرد کرد.

وضعیت کلی سلامتی فرد، مصرف داروهای دیگر، حساسیت‏ های دارویی و وجود بیماری‏ های پوستی از عواملی است که موجب تخریب ناحیه پیوند می‏ شود.

مزایای کاشت مو

› به طور مادام‌العمر و به صورت طبیعی رشد خواهند کرد.

 قابل شستشو، اصلاح، آرایش و رنگ کردن است.

 نیاز به مراقبت دارویی و غیر دارویی خاصی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید